Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Taky mám své, někdy smutné zkušenosti jako osoba se sluchovým postižením, je jasné, že telefonovat hovorem nemohu. Používám hlavně služby České pošty (ČP) a to od té doby, kdy jsem měla problémy a nezdary s převzetím balíku od jiných přepravců. Tady je malé město a mne tu pošťáci znají, takže s ČP v mém městě se už přímo a v pohodě předem na převzetí balíku s oznámením čísla zásilky domluvím písemně na přesném dni rozvozu a času příjezdu (píší mi zpravidla - buď dopoledne nebo v poledne nebo večer) a oni mi pošlou SMS o příjezdu - "Za chvíli jsem u Vás." To už vystartuji ven před vrata a převezmu zásilku. Horší je to u jiných přepravních společností, z těch mám vždy velkou hrůzu, protože ti problematiku u osob se sluchovým postižením neznají a mnohdy si to ani vůbec neuvědomují, kolik zbytečných problémů se stane a stává se. Také zadávám v objednávce v kolonce pro TEXT upozornění na mou sluchovou vadu s radou upozornit na to přepravce k domluvě na přesně určený den i čas příjezdu. Nemohu dávat číslo mobilu souseda, protože nikdo nejsou doma přes den. Možná by stálo za to, aby si všichni přepravci udělali školení na komunikaci s osobou se SP, jak se jim mají správně doručovat.

1 0
možnosti

J89i30ř90í 52N78o27s26e59k

8. 8. 2016 11:13

E-shopy mají u údajů skoro vždy políčko pro poznámku, lze požadavek uvést - komunikace ne před telefon. Jinak, sousedka nechává doručovat i špatně slyšící mamince tak, že uvede svůj telefon, když se dopravce ozve, ona sama maminku zkontaktuje a pošle ji ke dveřím.

Ale že mohou být problémy, to věřím.

0 0
možnosti
Foto

Však v článku zmiňuji, že to tam mají. Že napíší na obal "zákazník neslyší" a tím to pro ně hasne. Řidič pak posílá SMS, že je před domem, když nikdo není doma. Je prostě nenapadne, domluvit se předem třeba přes e-mail, jako se domlouvají předem telefonicky.

0 0
možnosti
Foto

Já si to nechávám doručovat k sousedům, se kterými jsem domluven a vždy je upozorním, že něco přijde.

1 0
možnosti
  • Počet článků 124
  • Celková karma 7,61
  • Průměrná čtenost 789x
ORBI PONTES šíří osvětu v oblasti sluchového postižení.Pořádáme pravidelně na konci září festival Týden komunikace osob se sluchovým postižením.

Sluchové postižení (SP) je označováno WHO (Světová zdravotnická organizace) jako 2.nejtěžší ihned po mentálním postižení. Lidé jsou odtrženi od komunikace. SP je velmi variabilní a není možné si jej vyzkoušet. Podle výše ztráty sluchu jsou lidé neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, hluchoslepí, máme uživatele kochleárních implantátů. Každý člověk má jiné nároky na komunikaci. Prelingválně neslyšící dávají přednost znakovému jazyku, nedoslýchaví a ohluchlí lidé simultánnímu přepisu.

S podporou Blog iDNES.cz
 

Seznam rubrik