Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JE

Už je to dost dávno so jsem byla na brigádě u nás ve městě na informačním centru. Přišla tam nejspíše hluchá, nebo velmi špatně slyšící žena a snažila se na mě mluvit. Jenže bohužel tak špatně, že sem jí absolutně nerozuměla. Chtěla jsem tedy ať mi to napíše, ona na lístek napsala pouze "obrázek". Tak z toho jsem moc moudrá nebyla, naštěstí za chvíli přišla paní co tam s ní byla, slyšící, takže jsme se domluvili.

Bohužel v tomhle případě se paní možná snažila i já se opravdu snažila jí porozumět a mluvit přímo na ni, aby mohla odezírat. Ale jak měla snahu se sama dorozumět, bohužel velmi nešťastně, nějak odmítala používat ruce a nohy, tak to bylo určitě velmi nepříjemné jak pro mě tak pro ni.

Někdy může být snaha i na straně slyšícího, ale bohužel neslyšící se snaží být až moc samostatný a pak dochází k nedorozumění - to je má zcela individuální zkušenost s jednou neslyšící.

0 0
možnosti
Foto

Ono rovněž záleží na tom, kdy přijde člověk o sluch (nebo se i bez sluchu narodí) a jestli komunikuje česky a mluví (lidé ohluchlí po osvojení si jazyka a řeči), protože pokud je někomu mateřským jazykem jazyk znakový, je pro něj čeština naprosto cizí jazyk, a proto možná i ten obrázek.

Znakový jazyk je totiž zcela samostatný jazyk, s vlastní gramatikou, který má s češtinou společného zhruba tolik, jako třeba angličtina.

0 0
možnosti
VF

Jednou ( doufám, že naposledy ) jsem úplně ohluchla na pravé ucho. Byla jsem zmatená, vyplašená - zkrátka děs. Slyším sice špatně, ale díky Bohu SLYŠÍM.

Zdravím postižené a držím palce.:-)

0 0
možnosti
Foto

Já bych to bral pozitivně a měl radost, že kdybych si lehl na levé ucho, tak by mě ti pokrývači, co dělali rámus v sobotu, v 7 v noci nevzbudili, ačkoli celé sídliště ano. :-)

Za pozdrav a palce díky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 124
  • Celková karma 7,49
  • Průměrná čtenost 789x
ORBI PONTES šíří osvětu v oblasti sluchového postižení.Pořádáme pravidelně na konci září festival Týden komunikace osob se sluchovým postižením.

Sluchové postižení (SP) je označováno WHO (Světová zdravotnická organizace) jako 2.nejtěžší ihned po mentálním postižení. Lidé jsou odtrženi od komunikace. SP je velmi variabilní a není možné si jej vyzkoušet. Podle výše ztráty sluchu jsou lidé neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, hluchoslepí, máme uživatele kochleárních implantátů. Každý člověk má jiné nároky na komunikaci. Prelingválně neslyšící dávají přednost znakovému jazyku, nedoslýchaví a ohluchlí lidé simultánnímu přepisu.

S podporou Blog iDNES.cz
 

Seznam rubrik