Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No vidíte. A já žiji v přesvědčení, že zdůrazňuje jak bold, tak kurzíva zdůrazňuje. Kurzíva možná o něco slaběji. Takže bold + kurzíva možná zdůrazňuje zesíleně.

A teď - kdo z nás dvou (případně z tisíců dalších pisatelů) chápe použití kurzívy správně?

0 0
možnosti
Foto

Já viděl vždy (např. v knihách - samozřejmě, že ne ve všech) kurzivou přímou řeč (nikdy tučně), nebo místo textu "v uvozovkách" (Tři muži ve člunu), Severský filmový klub ji zase používá v titulcích, když si někdo něco myslí.

Takže v podstatě k odlišení, nikoli k zvýraznění (k zvýraznění je ta tučnost).

1 0
možnosti
Foto

Také několik vykřičníků a pět teček před slovy, za slovy se dobře čte.

0 0
možnosti

Ale použití několika vykřičníků jsme požívali již na základce při psaní perem (před cca 60 roky). Ba, dokonce se mohl v některách případech napsat otazník a pak celé zdůraznit vykřičníkem. To už neplatí?

0 0
možnosti

Tenhle článek jako kdyby mi z ruky vypadl. :-)

1 0
možnosti
Foto

A když člověk neslyší a celý den pouze čte, tak to je docela "maso".

Osobně jsem dokonce takový "diletant", že když mi přijde třeba e-mail a jsou tučně (nebo velkými písmeny) celé odstavce, ani to nečtu (stejně bude obsah nějaký blábol). Slušně odepíšu, že celé odstavce tučně/velkými číst neumím a je to.

Jasně, upravit to ve Wordu je otázka pár vteřin, ale jde o princip. Sám na nikoho "neřvu".

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS